رواية لازم اتوب 1

0 comments

الفصل الأول

_________

: ( تبتسم و تقول ) يااااااااااااااه .. دي الطاعه حلوه اوي .. و التوبه احلي و أحلي .. و بالحلال الدنيا بتحلي .. يارب بحبك أوووي .. يارب أرزقني لذة النظر لوجهك الكريم .. ياااارب أشهد انك الله و ان محمد عبدك ورسولك

تيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت ( صوت توقف جهاز القلب )


: لالالالالالالالالالا .. متموتيش
: لا .. اوعي تسيبينا .. متموتيش
: إنا لله و إنا إله راجعون
: لاحول ولا قوة إلا بالله
: اللهم أجرني في مصيبتي و أخلفلي خير منها


[ قبل الموقف ده بكام شهر ]

حبيبي علي نياته .. كل البنات إخواته .. ده مك ...

لين : ألووووووووو

جاسم : ألو لأحلي ألو
لين : يوه يا جسومي .. متكسفنيش بقي ياحبيبي .. أخبارك ايه ؟

جاسم : أنا بخير طول ماحبيبتي بخير .. هقابلك في الكلية أنهارده ؟؟

لين : صعب اوي أنهارده .. أصلي متخانقه مع مامتي و عايزه اقعد أصالحها


جاسم : أووووووووووووووف .. طيب .. أشوفك بعدين .. بس بقولك أيه .. متخليش حسناء تشوفك علشان عماله تذلني علشان هي اللي خلتني أتعرف عليكي

لين : اللي تحبه حاضر

جاسم : أوك .. يلا باي ياقلبي

لين : بايو



لين : آآآآآآآآآآآآآآآه .. بعبه ياناس بحبه .. أمممممم .. اما أتصل بساره ألوك معاها شويتين


ألو

شاره : الوهات .. معاكي جميلة الجميلات ساره .. أقدر اخدمك بايه ؟؟


لين : كنت محتاجه خدمه ضروري .. محتجاكي تقولي لساره إنها قبيحة القبيحات

ساره ولين : ههههههه

ساره :أخبار يا لي لي

لين الحمد لله .. لسه قافله مع جاسم

ساره ( بتأفف ) :وعايز ايه ؟؟

لين : أيه اللي عايز ايه ؟؟ .. بيكلمني عادي .. و بيتطمن عليا

ساره : أيه يالين .. أحنا مش هنخلص من الحكايه دي بقي ؟؟ ومش هنخلص من جاسم ده

لين ( بخنقه ) : هشوفك بكره ؟؟

ساره : إن شاء الله

لين : أوكيتوا .. باي

ساره : مع السلامه



لين : أووووووووووووووووووووووف .. بجد ساره قفلتني .. مع إني كنت مبسوطه لأني كنت لسه مكلمه جاسم .. كل شويه مش هنخلص مش هنخلص .. أوف أوف أوف .. هي ساره كدا لازم تخنقني .. اما أقوم أتفرج علي التي في ( T V )


[ في مكان تاني عند جاسم ]

جاسم : حبيبتي و قلبي وروحي

صفاء : بكاش .. مش مصدقاك

جاسم : والله ما بكاش .. أنا محستش بطعم الحب غير لما شوفتك وسمعت صوتك و كلامك

صفاء ( بدلع ) : يعني انا بس حبيبتك .. ومفيش حد غيري ؟؟

جاسم : مينفعش يبقي في حد غيرك طول ما أنتي موجوده .. ده من ساعة ماعرفتك سيبت كل البنات اللي كنت بكلمهم علشان خاطرك ياروحي

صفاء ( بفرحه ) : ياحبيبي ياجاسم .. بس خلي بالك أنت لازم تيجي تتقدملي بقي

جاسم : منغير ماتقولي .. أنا بس عايز السنه دي تخلص علشان لما أتقدملك يبقي فاضل سنه بس علي الدراسه فأهلك يوافقوا .. و هعملك كل اللي نفسك فيه

صفاء : ( بتشكيك ) كلام رجاله ؟

جاسم : عيب عليكي .. أمال الشنب ده بيعمل ايه ؟؟ ده أنا أروح أحلقه من بكره لو كلامي مش كلام رج .... ( يقطعه صوت تليفونه ) اوووووووووووووووف .. بابا بيتصل ( ويرد ) ألو .. أيوة يابابا .. آه .. طيب .. آه .. آه .. طيب خلاص هجيلك دلوقتي حالا .. سلام
معلش ياقلبي أنا لازم أمشي دلوقتي حالا الحج عايزني ضروري

صفاء : أوك .. خلي بالك من نفسك

جاسم : وأنتي كمان ياروحي .. وأوعي تنزلي ورايا علي طول علشان محدش يشوفك معايا و يتكلم عليكي وحش و انتي عارفه إني مش هقبل كدا عليكي

صفاء ( تبتسم ) : أوك .. سلام

جاسم : سلا


نزل جاسم و وهو نازل علي آخر سلمه شاف ........





ياتري جاسم شاف ايه ؟؟

أستنونا في الفصل التاني من رواية " لازم أتوب "

بقلمي

أختكم

Farsat Alaksa




إرسال تعليق