الحلقة الثالثة
البارحة لم انم جيد كنت افكر لماذا كان يراقبنى كان كالشبح ورائى من انت بالتحديد ؟ لماذا انا؟ لما التبسم؟؟
ولكنى كان لابد ان اذهب للدرس فهذا ميعاده لم يمر الا قليلا واخبرونا ان الدرس قد الغى وان المساعد قد اتصل معتذرا
لكن
...
لم اجد من يجيب على اسئلتى لماذا لم ياتى؟
الغريب انى لم اجد الفرصة حتى لاسأل عن اسمه
صار لى مجهول الاسم
.
.
.
فى طريقى للمنزل قابلت نادين وهى احدى زميلات الدراسة معلوماتى عنها ضئيلة لا تتعدى انها بنت محترمة
نادين:اهلا يارا حبيبتى كنتى فين؟
يارا:الحمدلله انا كنت بدرس علم النفس
نادين: اخبار الدرس ايه؟
يارا:والله مش مرتاحة
ناديت : ليه بس
يارا: كبرى بس تعرفى مدرس تانى
نادين: اه تحبى اظبطلك مجموعة؟؟ انا اخويا مدرس علم نفس وبيدرس فى معهد قريب
يارا :طب حلو جدا
نادين: انتى رايحة فرح هدى انهاردة
يارا:اه نتقابل هناك اكيد
نادين : تمام هو هيجى يوصلنى ابقو شوفو ايه الكلام
وودعتها ومشيت لاجهز نفسى للفرح
....
..
.
رحت اجهز ملابسى للفرح احب اللبس البسيط (كم اكره التكلف )
ثم ذهبت التقيت بصديقاتى واتجهنا الى القاعة حيث كانت نادين بانتظارى
.
.
يارا : حبى نادين جيتى بدرى يعنى
نادين: اصل اسر وصلنى ومستنى برة هرنلة يجى تظبطو الدرس
يارا : طب مش عايزة اتعبك حبيبتى
.
.
وها هو آتى آسر ويليته لم ياتى
كنت مصدومة جدا كيف يكون اسر هو اخو نادين وهو المساعد فى معهدى
بالفعل قالت ندين ان اخوها يدرس بمعهد قريب ولكن لم اتخيل انهو هو نفس الشخص الذى يحول لى حياتى الى علامة كبيرة من التعجب
...
..
.
رغم صدمتى لم يمنعنى هذا من يأسر عيناى بجماله وشياكته البدلة الرائعة العطر الاخاذ العيون الواسعة تجذب كل صديقاتى ولكنى كنت مختلفة كان ينظر الى بعين مختلفة وبدأ حوارنا
.
آسر :يارا اتهيألى شفتك قبل كدة
يارا: هه؟ مش حضرتك مساعد معلم علم النفس ولا انا غلطانة؟؟
آسر: نادين قالتلى عندك مشكلة مع مدرس علم النفس الجديدخير؟
يارا:لا .. بس .. اصل خلاص لالا مفيش حاجة
ثم تركتنا نادين وذهبت الى المرحاض
قلتلو بعد ازنك انا مضطرة اروح .. قالى استنى عندى حاجة عايزة اعرفها منك
.
.
البارحة لم انم جيد كنت افكر لماذا كان يراقبنى كان كالشبح ورائى من انت بالتحديد ؟ لماذا انا؟ لما التبسم؟؟
ولكنى كان لابد ان اذهب للدرس فهذا ميعاده لم يمر الا قليلا واخبرونا ان الدرس قد الغى وان المساعد قد اتصل معتذرا
لكن
...
لم اجد من يجيب على اسئلتى لماذا لم ياتى؟
الغريب انى لم اجد الفرصة حتى لاسأل عن اسمه
صار لى مجهول الاسم
.
.
.
فى طريقى للمنزل قابلت نادين وهى احدى زميلات الدراسة معلوماتى عنها ضئيلة لا تتعدى انها بنت محترمة
نادين:اهلا يارا حبيبتى كنتى فين؟
يارا:الحمدلله انا كنت بدرس علم النفس
نادين: اخبار الدرس ايه؟
يارا:والله مش مرتاحة
ناديت : ليه بس
يارا: كبرى بس تعرفى مدرس تانى
نادين: اه تحبى اظبطلك مجموعة؟؟ انا اخويا مدرس علم نفس وبيدرس فى معهد قريب
يارا :طب حلو جدا
نادين: انتى رايحة فرح هدى انهاردة
يارا:اه نتقابل هناك اكيد
نادين : تمام هو هيجى يوصلنى ابقو شوفو ايه الكلام
وودعتها ومشيت لاجهز نفسى للفرح
....
..
.
رحت اجهز ملابسى للفرح احب اللبس البسيط (كم اكره التكلف )
ثم ذهبت التقيت بصديقاتى واتجهنا الى القاعة حيث كانت نادين بانتظارى
.
.
يارا : حبى نادين جيتى بدرى يعنى
نادين: اصل اسر وصلنى ومستنى برة هرنلة يجى تظبطو الدرس
يارا : طب مش عايزة اتعبك حبيبتى
.
.
وها هو آتى آسر ويليته لم ياتى
كنت مصدومة جدا كيف يكون اسر هو اخو نادين وهو المساعد فى معهدى
بالفعل قالت ندين ان اخوها يدرس بمعهد قريب ولكن لم اتخيل انهو هو نفس الشخص الذى يحول لى حياتى الى علامة كبيرة من التعجب
...
..
.
رغم صدمتى لم يمنعنى هذا من يأسر عيناى بجماله وشياكته البدلة الرائعة العطر الاخاذ العيون الواسعة تجذب كل صديقاتى ولكنى كنت مختلفة كان ينظر الى بعين مختلفة وبدأ حوارنا
.
آسر :يارا اتهيألى شفتك قبل كدة
يارا: هه؟ مش حضرتك مساعد معلم علم النفس ولا انا غلطانة؟؟
آسر: نادين قالتلى عندك مشكلة مع مدرس علم النفس الجديدخير؟
يارا:لا .. بس .. اصل خلاص لالا مفيش حاجة
ثم تركتنا نادين وذهبت الى المرحاض
قلتلو بعد ازنك انا مضطرة اروح .. قالى استنى عندى حاجة عايزة اعرفها منك
.
.
تابعونا فى
يوميات يارا وأسر
بقلم
♦ أســـــــــــ♥ــــــــماء ♦
إرسال تعليق