رواية لازم اتوب "الاخيرة"

0 comments

الفصل العاشر

*********

ساره ( بصدمه ) مش معقول .. أنتي بتتكلمي بجد !!

لين ( بأبتسامه ) : آه والله

ساره : لالالالالالا .. قولي تاني بصوت عالي يمكن اكون سمعت غلط

لين : أنـــــــــــــــــا قبــــــــــــــــــــــــــــلت العريس الملتزم اللي كان متقدملي من فتره

ساره : وعملتيها إزاي دي يابنت اللذينه ؟؟؟

لين : عملتها ببوقي

ساره : ها ها ها .. بايخه .. بتكلم بجد

لين : أبدا .. أنا أستخرت ربنا وقتها علي أساس تقضية واجب بصراحه .. و من يومين حلمت بالموضوع ده .. فأستخرت ربنا تاني .. وأنهارده و احنا في المحل أتصل ببابا وبابا سالني و انا لقيت نفسي بقوله و قال ايه مكسوفه " اللي تشوفه يابابا ^^ "

ساره : ألف ألف ألف مبروووووووووووووك ياحبيبتي .. طب وهيجوا أمتي بقي ؟؟؟

لين : مستعجله علي أيه بس .. ده أحنا لسه موافقين أنهارده .. المهم .. سيبك من الموضوع ده

ساره : لما أسيب ده أمسك أيه دلوقتي

لين : أمسكي رجل الكنبه ياخفيفه .. أسمعي

ساره : ها

لين : أنا هاجي معاكي من بكره المسجد .. خليني أحضر دروس شويه بقي .. و أكفر عن ذنوبي

ساره : خلاص ياقلبي .. بكره الميعاد الظهر

لين : خلاص نروح سوا بإذن الله

ساره : بإذن الله

***************
تاني يوم في المسجد
***************

نهي : وأوعوا تأجلوا الطاعه يابنات .. الطاعه حلوه .. الطاعه إحساسها حلو أوي .. وياسلام يابنات لو عملتو ذنب .. و في ساعتها أفتكرتو جزاءه و تبتوا علي طول .. سعادتكم هتبقي لا توصف ساعتها خليكوا دايما متصلين بربنا ....................................................................... أحنا كدا خلاص خلصنا يومنا يابنات .. أشوفكم الأسبوع الجاي علي خير إن شاء الله .. سبحانك اللهم و بحمدك .. نشهد ان لا إله إلا أنت نستغفرك و نتوب إليك

لين ( وهي خارجه من المسجد مع ساره ) : ياسلام ياساره علي نهي .. كلامها تحفه .. رغم إن سنها صغير و في سننا مش كبيره يعني .. بجد خلتني طايره من الفرحه و أنا بسمعها

ساره : آه والله .. وأنا كمان كنت فرحانه و انا بسمعها

لين ( تبتسم ) : ثواني و جايه

ساره : رايحه فين

لين : هعمل حاجه و هاجي

ساره : أوك .. خلي بالك و أنتي بتعدي السكه

لين ( تعدي السكه و هي بتقول ) حاضر

ساره ( بخوف ) : لين .. لين خلي باااااااااااالك


أيـــــــــــــــــــــــــــــئ ( صوت فرملة السياره )

ساره : ليــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن


(( بعد فتره طويله داخل غرفة العمليات .. فاقت لين ))

لين: ( تبتسم بضعف و تقول ) يااااااااااااااه .. دي الطاعه حلوه اوي .. و التوبه احلي و أحلي .. و بالحلال الدنيا بتحلي .. يارب بحبك أوووي .. يارب أرزقني لذة النظر لوجهك الكريم .. ياااارب أشهد انك الله و ان محمد عبدك ورسولك

تيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت ( صوت توقف جهاز القلب )


ساره: لالالالالالالالالالا .. متموتيش
شيماء : لا .. اوعي تسيبينا .. متموتيش
محمد : إنا لله و إنا إله راجعون
الدكتور : لاحول ولا قوة إلا بالله
محمد: اللهم أجرني في مصيبتي و أخلفلي خير منها


***********************************************
***********************************************
***********************************************

تحلو الحياه .. عندما تكون الطاعه هي طريقنا .. و الحلا هو رزقنا .. و العمل في سبيل الله هو نهج حياتنا .. و الموت علي طاعة الله و في سبيله نهايتنا .. و الجنة مستقرنا

تحلو الحياه .. عندما نرسم لأنفسنا خطوات لطاعة الله .. و نسير عليها

تحلو .. عندما نستشعر حب الله لنا ورضاه علينا



النهــــــــــــــــــــــــــــــــــايه

نحبكم في الله

أختكم

Farsat Alaksa




إرسال تعليق